Критеријум оцењивања
Предмет:Информатика и рачунарство Разред: V
Наставнатема |
ОЦЕНА
|
|||
2 |
3 |
4 |
5 |
|
ИНФОРМАЦИОНО- КОМУНИКАЦИОНА ТЕХНОЛОГИЈА |
Ученикумеда: -наведеприменуинформатике и рачунарства у савременом животу - ПравилнокористиИКТ уређаје - Правиразликуизмеђу хардвера,софтвераисервиса - Прилагодирадноокружење кроз основна подешавања -Сачуваиорганизујеподатке |
- Креирадигиталнуслику - Креиратекстуалнидокументи - Разликујеосновнетипове датотека |
- примени основне акције едитовањаиформатирања дигиталнесликеитекстуалног документа (самосталноисараднички) |
-Примениалатезаснимањеи репродукцију аудио и видео записа -Креирамултимедијалну презентацију и примени основне акције едитовања и форматирања(самосталнои сараднички). |
ДИГИТАЛНА ПИСМЕНОСТ |
- реагујеисправнокададођеу потенцијално небезбедну ситуацијуукоришћењуИКТ уређаја - доводиувезузначај правилногодлагањадигиталног отпада и заштиту животне средине - разликује безбедно од небезбедног, пожељно од непожељногпонашањана интернету - реагујеисправнокададођеу контакт са непримереним садржајемилисанепознатом особом путем интернета |
- приступаинтернету, самостално претражује, проналази информације у дигиталном окружењу и преузимаихнасвојуређај - препознајеризикзависностиод технологијаидоводигаувезуса својим здрављем |
- информацијаманаинтернету приступа критички - спроводи поступке за заштиту личнихподатакаиприватностина интернету |
-објаснипојамауторскихправа и разликује основне лиценцеза дељење садржаја |
ИСТРАЖИВАЧКИ ПРОЈЕКАТ |
-сарађујесаосталимчлановима групе у одабиру теме, прикупљању и обради материјала,представљању пројектних резултата и закључака; |
- користи могућности које пружајурачунарскемрежеу сферикомуникацијеисарадње |
-креира,објављујеипредставља дигиталне садржаје користећи расположиве алате |
-креира,објављујеи представљадигиталнесадржаје користећи расположиве алате -вреднујепроцесирезултате пројектних активности |
РАЧУНАРСТВО |
-наведередоследкоракау решавању једноставног логичког проблема |
-креираједноставанрачунарски програм у визуелном окружењу |
- сврсисходно примењује програмскеструктуреиблокове наредби - користиматематичкеоператоре за израчунавање |
- објаснисценариоиалгоритам пројекта - анализираидискутујепрограм - проналазииотклањагрешкеу програму |
Светеме |
Честопропустида уради домаћизадатак;реткоучествује у раду на часу Радиначасуузпомоћ наставника |
Трудиседаприличноредовно ради домаће задатке;; често учествује у раду на часу; Радиначасуузмањупомоћ наставника |
Редовнорадидомаћи,активно учествује у раду на часу; Самосталнорадизадатке |
Редовнорадидомаћи,активно учествује у раду на часу Самосталнорадиначасу |
Критеријум оцењивања
Предмет:Информатика и рачунарство Разред: VI
Наставнатема |
|
ОЦ |
ЕНА |
|
2 |
3 |
4 |
5 |
|
ИНФОРМАЦИОНО- КОМУНИКАЦИОНА ТЕХНОЛОГИЈА |
Ученикумеда: - правилнокористиИКТ уређаје; - креира,уређујеи структурирадигиталнесадржаје којисадржетабеле у програмузарадсатекстом |
-креира,уређујеи структурирадигиталнесадржајек ојисадржетабеле у програмузарадсатекстом и програмузарадсамултимедијални мпрезентацијама
-креираи обрађуједигиталнуслику; |
-самосталноснима и вршиосновнуобрадуаудиои видеозаписа; -- уређујемултимедијалнупрезентаци јукојасадрживидео и аудиосадржаје; |
- уређујемултимедијалнупрезент ацијукојасадрживидео и аудиосадржаје; - чуваи организујеподаткелокалноиу облаку;
- одговорноиправилнокористи ИКТ уређаје у мрежномокружењу; |
-одговорноиправилнокористи |
-примењујепоступкеиправилаза |
-приступаИнтернету,самостално |
-објаснипоступакзаштите |
|
ИКТуређаје умрежном окружењу; |
безбеднопонашањеипредстављање |
претражује,проналазиипроцењује |
дигиталногпроизвода/садржаја |
|
ДИГИТАЛНА |
-разликујеосновнеинтернет сервисе; |
на мрежи -приступаИнтернету,самостално |
информацијеипреузимаихнасвој уређајпоштујућиауторскаправа; |
одговарајућомCCлиценцом; |
ПИСМЕНОСТ |
-примењујепоступкеиправилаза безбеднопонашањеи |
претражује,проналазиипроцењује информацијеипреузимаихнасвој |
||
представљањенамрежи; |
уређајпоштујућиауторскаправа; |
|||
ИСТРАЖИВАЧКИ ПРОЈЕКАТ |
-сарађујесаосталимчлановима групе у одабиру теме, прикупљању и обради материјала,представљању пројектних резултата и закључака; |
- користи могућности које пружајурачунарскемрежеу сферикомуникацијеисарадње |
-креира,објављујеипредставља дигиталне садржаје користећи расположиве алате |
-креира,објављујеи представљадигиталнесадржаје користећи расположиве алате -вреднујепроцесирезултате пројектних активности |
РАЧУНАРСТВО |
- креираједноставанпрограму текстуалном програмском језику; - користиматематичкеизразеза израчунавања у једноставним програмима; |
-објаснии примени одговарајућупрограмску структуру(наредбедоделе, гранања, петље); |
--користиуоквирупрограма нумеричке, текстуалне и једнодимензионенизовске вредности;
-разложисложенипроблемна једноставније функционалне целине (потпрограме); |
-разложисложенипроблемна једноставније функционалне целине (потпрограме); -проналазииотклањагрешкеу програму |
Светеме |
Честопропустида уради домаћизадатак;реткоучествује у раду на часу Радиначасуузпомоћ наставника |
Трудиседаприличноредовно ради домаће задатке;; често учествује у раду на часу; Радиначасуузмањупомоћ наставника |
Редовнорадидомаћи,активно учествује у раду на часу; Самосталнорадизадатке |
Редовнорадидомаћи,активно учествује у раду на часу Самосталнорадиначасу
|
Критеријум оцењивања
Предмет: Информатика и рачунарство
Разред: VII
Наставнатема |
ОЦЕНА |
||||
2 |
3 |
4 |
5 |
||
- разликује визуелну |
- разликује визуелну презентацију |
- разликује визуелну презентацију |
- разликује визуелну |
||
презентацију и |
и логичку структуру текста; |
и логичку структуру текста; |
презентацију и логичку |
||
логичкуструктуру текста; |
-користи алате за стилско |
-користи алате за стилско |
структуру текста; |
||
-користи алате за стилско |
обликовање документа и креирање |
обликовање документа и креирање |
-користи алате застилско |
||
обликовање документа и |
прегледа садржаја у програму за |
прегледа садржаја у програму за |
обликовање документа и |
||
креирање прегледа садржаја у |
обраду текста; |
обраду текста; |
креирање прегледа садржаја у |
||
програму за обраду текста; |
-објасни принципе растерске и |
-објасни принципе растерске и |
програму за обраду текста; |
||
векторске графике и модела |
векторске графике и модела |
-објасни принципе растерске и |
|||
ИНФОРМАЦИОНО- |
приказа боја; |
приказа боја; |
векторске графике и модела |
||
-креира растерску слику у |
-креира растерску слику у |
приказа боја; |
|||
КОМУНИКАЦИОН |
изабраном програму; |
изабраном програму; |
-креира растерску слику у |
||
А ТЕХНОЛОГИЈА |
-креира векторску слику у |
-креира векторску слику у |
изабраном програму; |
||
изабраном програму; |
изабраном програму; |
-креира векторску слику у |
|||
-користи алате за уређивање и |
изабраном програму; |
||||
трансформацију слике; |
-користи алате за уређивање и |
||||
трансформацију слике; |
|||||
-креира гиф анимацију; |
|||||
- креира видео-запис |
|||||
коришћењем алата за снимање |
|||||
екрана; |
|||||
-разликује појмове URL, DNS, |
-разликује појмове URL, DNS, IP |
-разликује појмове URL, DNS, IP |
-разликује појмове URL, DNS, |
||
IP адреса; |
адреса; |
адреса; |
IP адреса; |
||
-објасни појмове хипер веза и |
-објасни појмове хипер веза и |
-објасни појмове хипер веза и |
-објасни појмове хипер веза и |
||
хипер текст; |
хипер текст; |
хипер текст; |
хипер текст; |
||
-креира, форматира и шаље |
-креира, форматира и шаље |
-креира, форматира и шаље |
-креира, форматира и шаље |
||
електронску пошту; |
електронску пошту; |
електронску пошту; |
електронску пошту; |
||
-обавља електронску |
-обавља електронску |
-обавља електронску |
-обавља електронску |
||
комуникацију на сигуран, |
комуникацију на сигуран, етички |
комуникацију на сигуран, етички |
комуникацију на сигуран, |
||
етички одговоран и безбедан |
одговоран и безбедан начин |
одговоран и безбедан начин |
етички одговоран и безбедан |
||
ДИГИТАЛНА |
начин водећи рачуна о |
водећи рачуна о приватност; |
водећи рачуна о приватност; |
начин водећи рачуна о |
|
приватност; |
-препозна непримерени садржај, |
-препозна непримерени садржај, |
приватност; |
||
ПИСМЕНОСТ |
|||||
нежељене контакте и адекватно се |
нежељене контакте и адекватно се |
-препозна непримерени |
|||
заштити; |
заштити; |
садржај, нежељене контакте и |
|||
-сараднички креира и дели |
адекватно се заштити; |
||||
документе у облаку водећи рачуна |
-сараднички креира и дели |
||||
о одговарајућим нивоима |
документе у облаку водећи |
||||
приступа; |
рачуна о одговарајућим |
||||
нивоима приступа; |
|||||
-подешава хипер везе према |
|||||
делу садржаја, другом |
|||||
документу или веб локацији; |
- сарађује са осталим |
- креира, уређује и структурира |
- креира рачунарске програме који |
- поставља резултат свог рада |
|
члановима групе у свим |
дигиталне садржаје који |
доприносе решавању пројектног |
на Интернет ради дељења са |
|
фазама пројектног задатка; |
комбинују текст, слике, линкове, |
задатка; |
другима самостално; |
|
ИСТРАЖИВАЧКИ |
табеле и анимације; |
- поставља резултат свог рада на |
-вреднује своју улогу у групи |
|
Интернет ради дељења са другима |
при изради пројектног задатка и |
|||
ПРОЈЕКАТ |
||||
уз помоћ наставника; |
активности за које је био |
|||
-вреднује своју улогу у групи при |
задужен |
|||
изради пројектног задатка и |
||||
активности за које је био задужен |
||||
- уз помоћ програмске |
- уз помоћ програмске библиотеке |
- уз помоћ програмске библиотеке |
- уз помоћ програмске |
|
библиотеке текстуалног |
текстуалног програмског језика |
текстуалног програмског језика |
библиотеке текстуалног |
|
програмског језика исцртава |
исцртава елементе 2Д графике; |
исцртава елементе 2Д графике; |
програмског језика исцртава |
|
елементе 2Д графике уз |
- употребљава петље и генератор |
- употребљава петље и генератор |
елементе 2Д графике; |
|
помоћ наставника |
насумичних бројева за исцртавање |
насумичних бројева за исцртавање |
- употребљава петље и |
|
сложенијих облика; |
сложенијих облика; |
генератор насумичних бројева |
||
РАЧУНАРСТВО |
- планира, опише и имплементира |
за исцртавање сложенијих |
||
решење једноставног проблема; |
облика; |
|||
- планира, опише и |
||||
имплементира решење |
||||
једноставног проблема; |
||||
-проналази и отклања грешке у |
||||
програму |
||||
Често пропусти да уради |
Труди се да прилично редовно |
Редовнорадидомаћи, активно |
Редовнорадидомаћи, активно |
|
домаћи задатак; |
ради домаће задатке; |
учествује у раду на часу; |
учествује у раду на часу |
|
Све теме |
ретко учествује у раду на часу |
често учествује у раду на часу; |
Самостално ради задатке |
Самостално ради на часу |
Ради на часу уз помоћ |
Ради на часу уз мању помоћ |
|||
наставника |
наставника |
Критеријуми оцењивања
разред: VIII
предмет: Информатика и рачунарство
ме |
ТЕМA |
Оцена |
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||
Ученик ће бити у стању да: |
Ученик ће бити у стању да: |
Ученик ће бити у стању да: |
Ученик ће бити у стању да: |
||||||||||||
ИНФОРМАЦИОНО |
КОМУНИКАЦИОНА |
-отвори нови радни лист |
-отвори нови радни лист |
-отвори нови радни лист |
-отвори нови радни лист |
||||||||||
- изврши унос података уз |
- изврши унос података |
- изврши уносподатака |
- изврши уносподатака |
||||||||||||
помоћ наставника |
- разликује типове података. |
- разликује типове података. |
- разликује типове података. |
||||||||||||
-сортира и филтрира податке по |
-сортира и филтрира податке |
||||||||||||||
1. |
задатом критеријуму |
по задатом критеријуму |
|||||||||||||
форматира ћелије |
-разуме појам адресе ћелије |
||||||||||||||
-форматира ћелије,сачува је у |
|||||||||||||||
пдф у и одштампа |
|||||||||||||||
-користи формуле за |
|||||||||||||||
израчунавање статистика |
|||||||||||||||
-изради графикон |
|||||||||||||||
Ученик ће бити у стању |
- Препозна ризик на |
Ученик ће бити у стању да |
Ученик ће бити у стању да |
||||||||||||
ПИСМЕНОСТ |
да |
интернету |
-објасни појам отворени |
-објасни појам отворени |
|||||||||||
Препозна ризик на |
-разуме на које све начине |
подаци |
подаци |
||||||||||||
интернету |
делимо личне податке |
-разуме на које све начине |
-Разуме везу између |
||||||||||||
Установи када не би |
приликом коришћења |
делимо личне податке |
ризика на интернету и |
||||||||||||
требало да дели личне |
интернета |
приликом коришћења |
кршења права |
||||||||||||
податке и разуме ризик |
-разуме потенцијалне ризике |
интернета |
-разуме на које све начине |
||||||||||||
2. |
од таквих поступака |
дељења личних података |
-разуме потенцијалне ризике |
делимо личне податке |
|||||||||||
путем интернета,поготову |
дељења личних података |
приликом коришћења |
|||||||||||||
ДИГИТАЛНА |
|||||||||||||||
личних података деце |
путем интернета,поготову |
интернета |
|||||||||||||
личних података деце |
-разуме потенцијалне |
||||||||||||||
ризике дељења личних |
|||||||||||||||
података путем |
|||||||||||||||
интернета,поготову |
|||||||||||||||
личних података деце |
ПРОЈЕКТНИ ЗАДАТАК (рачунарство)
креиран онлајн упитник који у потпуности не одговара теми
-сарадња у групи није адекватна
-постоји покушај израде кода на основу изабране теме
-приказан је део тока израде у програму за обраду текста
- није креирана презентација
- непотпун креиран упитник ,прослеђен и анализиран
-у току израде задатка постоји сарадња у групи
-израђени су делови пројекта коришћењем техника рада у програмима за табеларне прорачуне
-приказан је део кода који се односи на решење проблема датог у изабраној теми
- приказана презентација са непотпуним резултатима рада
-креиран, прослеђен и анализиран онлајн упитник
- приказано је коначно програмско решење без анализе тока израде пројекта и тока истраживања
- резултати рада су скриншотовани и налазе се у презентацији
-креиран, прослеђен и анализиран онлајн упитник
-приказано је коначно програмско решење са анализом тока израде пројекта, тешкоћама на које се наилазило и начинима њиховог отклањања
-приказан је ток истраживања и начин долажења до решења датог проблема
- резултати рада су скриншотовани и налазе се у презентацији
РАЧУНАРСТВО
Присећање и израда
основних елемената
задатка уз помоћ
наставника
Ученик уз малу помоћ наставника (дозвољене 2 сугестије)
-креира низове
-креира табеле
-пише код за одређену
функцију/е
-израђује једноставан
график
-изврши само један захтев сортирање или филтрирање
Исти критеријуми као за оцену пет, дозвољене две ситне грешке
-креира низове
-креира табеле
-примењује библиотеке
података
-исправно пише код за
примену функција
(сумирање, просечна вредност, минимум, максимум)
-графички представља
податке
-сортира и филтрира
податке у табели
Ученик самостално и без грешке
-креира низове
-креира табеле
-примењује библиотеке
података
-исправно пише код за
примену функција
(сумирање, просечна вредност, минимум, максимум)
-графички представља
податке
-сортира и филтрира
податке у табели