ФИЗИКА ЗА ШЕСТИ РАЗРЕД
Критеријуми оцењивња
Р.Б. |
ТЕМАТСКА |
|
ЦЕЛИНА |
Исходи и Оцене |
|
2 |
Кретање |
1. разликује кретања према облику путање и према промени брзине;(2) 2. одређује средњу брзину кретања;(3-4) 3. решава квалитативне, квантитативне и графичке задатке(брзина);(5) |
3 |
Сила |
4. објашњава узајамно деловање тела са н без непосредног деловања;4. разликује деловање силе Земљине теже од деловања тежине тела:(2) 5. .демонстрира утицај трења и отпора средине на кретање тела и примењује добре и лоше стране ових појава у свакодневном животу;(3-4) 6. демонстрира убрзавање тела, деформисање тела под дејством силе, узајамно деловање наелектрисаних тела, узајамно деловање магнета; (3-4) 7. решава квалитативне. и графичке задатке (сила);(5) |
4 |
Мерење |
8. изражава физичке величине у одговарајућим мерним јединицама међународног система;(2) 9. .разликује основне и изведене величине, претвара веће јединице у мање и обрнуто, користи префиксе микро и мили, кило и мега;(3-4) 10. процењује вредност најмањег подеока приказивача мерних инструмената (резолуција);(5) 11. мери тежину,дужину, време, запремину и масу);(2) 12..одређује средњу вредност мерене величине и грешку(5) |
5 |
Маса и густина |
13. повезује масу и инерцију;разликује масу и тежину тела;препознаје их у свакодневном животу и решава различите проблемске задатке;(5) 14. демонстрира испољавање инерције тела;(2) 15. мери тежину,дужину, запремину и масу и на основу мерних вредности одређује густину; (3-4) 16. решава квалитативне и квантитативне задатке (тежина, густина)(5) |
6 |
Притисак |
17..разликује преношење силе притиска кроз чврста тела и течности;(2) 18. наводи примере примене /(хидраулична преса, кочнице аутомобила, ходање по снегу..):(3-4) 19. демонстрира притисак чврстих тела и течности; 20. познаје примену хидростатичког притиска (принцип рада водовода, фонтане...);(3-4) 21. мери тежину,дужину, запремину и масу и на основу мернихвредности одређује притисак; (2) 22.решава квалитативне, квантитативне и графичке задатке(тежина, густина, притисак).(5) |
ФИЗИКА ЗА СЕДМИ РАЗРЕД
Критеријуми оцењивања
Р.Б. |
ТЕМАТСКА |
ИСХОДИ И ОЦЕНЕ |
ЦЕЛИНА |
||
1 |
СИЛА И КРЕТАЊЕ |
- разликује скаларне и векторске физичке величине;(2) - користи и анализира резултате мерeња различитих физичких величина и приказује их табеларно и графички; (3-4) - анализира зависност брзине и пређеног пута од времена код праволинијских кретања са сталним убрзањем; (3-4) - примени Њутнове законе динамике на кретање тела из окружења; (2) - покаже од чега зависи сила трења и на основу тога процени како може променити њено деловање; (5) - демонстрира појаве: инерције тела, убрзаног кретања, кретање тела под дејством сталне силе, силе трења и сила акције и реакције на примерима из окружења; (3-4) самостално изведе експеримент из области кинематике и динамике, прикупи податке мерењем, одреди тражену физичку величину и објасни(5) |
2 |
КРЕТАЊЕ ТЕЛА ПОД ДЕЈСТВОМ СИЛЕ ТЕЖЕ. СИЛЕ ТРЕЊА |
|
3 |
РАВНОТЕЖА ТЕЛА |
- покаже врсте и услове равнотеже чврстих тела на примеру из окружења; (3-4) - наводи примере простих машина које се користе у свакодневном животу; (3-4) -прикаже како сила потиска утиче на понашање тела потопљених у течност и наведе услове пливања тела на води(2) |
4 |
МЕХАНИЧКИ РАД И ЕНЕРГИЈА. СНАГА |
- повеже појмове механички рад, енергија и снага и израчуна рад силе теже и рад силе трења; (3-4) - разликује кинетичку и потенцијалну енергију тела и повеже њихове промене са извршеним радом; (2) - демонстрира важење закона одржања енергије на примерима из окружења; (3-4) - решава квалитативне, квантитативне и графичке задатке (кинематика и динамика кретања тела, трење, равнотежа полуге, сила потиска, закони одржања...); (5) |
5 |
ТОПЛОТНЕ ПОЈАВЕ |
- разликује појмове температуре и количине топлоте и прикаже различите механизме преноса топлоте са једног тела на друго; - анализира промене стања тела (димензија, запремине и агрегатног стања) приликом грејања или хлађења;(3-4) наведе методе добијања топлотне енергије и укаже на примере њеног рационалног коришћења(2) |
ФИЗИКА ЗА ОСМИ РАЗРЕД
КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА ОСМИ РАЗРЕД
Р.Б. |
ТЕМАТСКА |
ИСХОДИ И ОЦЕНЕ |
ЦЕЛИНА |
||
1 |
Осцилаторно и таласно кретање |
-Демонстрира и објашњава деловање куглице клатна и тела(2) -Демонстрира и објашњава појаву сенке функционисање ока и корекцију вида(3-4) -Примењује превентивне мере заштите од буке и од прекомереног излагања сунчевим зрацима(2) |
2 |
Светлосне појаве |
-Повезује физичке величине које описују осцилације и таласе(5) -Описује каратеристике звука,ултразвука и инфразвука и наводи примере примене ултразвука(2) -Анализира примере одбијања и преламања светлости тотална рефлексија и користи Микроскоп и лупу (5) |
3 |
Електрично поље |
-Демонстрација узајамног деловања наелектрисаних тела и објасни од чега оно зависи. (3-4) -Прикаже и опише електрично поље и израчуна силу којом поље делује на наелектрисање и повеже елктрични напон и јачину електричног поља. (3-4) |
4 |
Електрична струја |
-Објасни провођење електричне струје кроз метале ,течности гасове и упореди отпорности металних проводника на основу њихове карактеристике(3-4) -Новоди и користи изворе електричне струје и зна да их разврста ради рециклаже(2) -Познаје елементе електричног и уме да их повеже и изабере опсег мерног уређаја мери јачину струје и напон одређује вредност отпора редне и паралелне везе резултат прикаже табеларно и графички. (3-4) -Описује ефекте који се испољавају при протицању струје(2) |
5 |
Магнетно поље |
-Описује узајамно деловање два паралелна проводника са струјом, деловање магнетног поља на струјни проводник и принцип рада (3-4)елетромагнета и електромотора -Објасни принцип рада компаса и природу Земљиног магнетног поља(5) -Користи компас и апликације за паметне телефоне за орјентацију у природи. (2) |